چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس دایره سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) از تلاش برای برپایی همایشی مردمی با عنوان آشتی میان فتح و حماس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاروق قدومی که در پی دیدار با فاروق الشرع معاون رییس جمهوری سوریه با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: هدف از برگزاری این همایش، پایان دادن به تنش و درگیری میان دو طرف است.

وی تاکید کرد: "تلاش ما این است که این همایش تنها به رایزنی و گفت وگو میان طرف‌های شرکت‌کننده بسنده نکند، بلکه در پی راه حلی برای مشکل موجود باشد".

قدومی متذکر شد: "فلسطینیان می‌باید، در جست وجوی راه حلی برای مشکل رخ داده، دو طرف را به مذاکره و پیمودن گام‌های لازم برای آشتی با یکدیگر وادارند".

وی، مخالفت سرسختانه‌ی تشکیلات خودگردان فلسطین برای گفت وگو با حماس را مورد انتقاد قرار داد و گفت: "این تشکیلات در قبال حماس بیش از حد سرسختی نشان می‌دهد"

قدومی افزود: "حماس جزیی از ملت فلسطین است که اقدام اشتباهی انجام داده و باید آن را تصحیح کند. پافشاری تشکیلات بر موضع خود در قبال حماس، نیز اشتباه است و باید از آن دست کشید".

رییس دایره‌ی سیاسی ساف، در مورد راه زدودن تنش میان حماس و فتح، گفت:
در وهله‌ی نخست باید انتقادات و حملات تبلیغاتی ضد یکدیگر متوقف و سپس دیدگاه‌های هر یک از دو طرف بررسی شود. همچنان که باید علت مخالفت شدید تشکیلات خودگردان با گفت وگو با حماس و شروط آن برای آغاز مذاکرات را شناسایی کرد.

قدومی افزود: "در مرحله بعدی، باید شروط تشکیلات خودگردان برای گفت وگو با حماس را به اطلاع رهبران این جنبش برسانیم و از نظر آنان نیز باخبر شویم. آنگاه دیدگاه خود را در مورد این شروط بیان کنیم".

در همین حال، خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که رییس دایره‌ی سیاسی ساف و معاون رییس جمهوری سوریه، امروز در مورد آخرین تحولات اوضاع در سرزمینهای فلسطینی مذاکره کردند.

کد خبر 30111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز